19. syyskuuta 2013

200 lajia?

Eilen oli hauska päivä, minut satuttiin bongaamaan Ylen uutisiin (kohdasta 18:40 eteenpäin) monilajisporttaajana. Ja pistipä toimittaja minulle sitten haasteenkin, jota en tietenkään urheiluhulluna ja kilpailunhaluisena voinut ohittaa olankohautuksella. Eli 200 lajia plakkariin!!

Kuva napattu Ylen uutispätkästä

Heiaheia.com kertoo, että erilaisia urheilu- ja liikuntaan viittavia lajeja on tullut harrastettua vuodesta 2009 lähtien 89. Mitä lajeja on tehty ennen sitä, en pysty muistamaan, pääosinhan aika nimittäin meni lentopallolle ja beach volleylle, mutta osallistuinpa minä ainakin suunnistuskisoihin ja katukoristurnaukseen kouluaikoina, ammuntaa eri lajeilla tuli testattua armeijassa ja hevosenkin selässä olen ollut. ;) Tuosta 89 lajista on vielä matkaa 200 lajiin, mutta en usko, että niitä keksimällä pitää keksiä. Nimittäin Heiaheia.comin lajipankissakin on jo reilusti yli 400 lajia ja lisää kuulemma pukkaa viikoittain.

Omat päälajit tässä syksyllä ovat lentopallo, sporttikiipeily (kiipeilystä voisi muuten olla enemmän alalajeja Heiaheiassa), boulderointi ja beach volley. Näiden lajien oheen kuuluu myös venyttely, voimatreenit ja toivottavasti mahdollisimman pian jooga. :) Tänä vuonna olen merkinnyt plakkariin 33 lajia, ihan uusia lajeja siinä on ainakin BMX  Sohvaperunoiden kanssa ja taitoluistelu työpaikan kanssa.

Kuva Ylen uutispätkästä

Mitä sitten seuraavaksi? Lähiajan tavoitteina on parit boulderkisat (Sisumasters 5.10. ja Nekala Masters 12.10.) ja lentopallokausi käynnistyy 6.10.Purjelautailu jäi kelien takia tänä vuonna valitettavasti väliin, minua on houkuteltu steppitunnille (Elixia - Cardio Step Interval), työkaveri kehottaa testaamaan triatlonia ja pitää katsoa mitä Sohvaperunat seuraavaksi keksii. :) Heitän pallon myös teille, kutsukaa mukaan, esitelkää uusia lajeja ja tulkaa minun kanssa testaamaan mun repertuaariani. :)

Kaappaus Ylen uutispätkästä

  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...